2017. április 14.

Ötletelős-beszélgetős, III.

Sziasztok!

Itt is lennék a harmadik – és egyben utolsó – ötletelős-beszélgetős poszttal. Azt hiszem, ez a téma, épp úgy, mint az első, egy kicsit megosztóbb lesz, még akkor is, ha nem minőségbeli változást jelent majd a karaktereken. Így újra lesz szavazás a jobb oldalsávon, úgyhogy ha van véleményetek, nem csak kommentben tudjátok megírni nekem! 😊

!FIGYELMEZTETÉS!
(Úgyis tudja már mindenki, hogy spoilerezek, nem? 😃 )


Mi lenne a változtatás?
Mint írtam, semmiféle minőségbeli változás nem történne. Mit is jelent ez? A változás négy karaktert fog érinteni, de nem a jellemüket, hanem a nevüket.

Jó ég, ugye nem…?!
Nem, egyik főszereplőnek sem szeretném megváltoztatni a nevét. A változás a két szülőpárt érinti, azaz Lina szüleit és Dani szüleit.

Lina szülei
Mint az első ötletelős-beszélgetős posztból kiderült, Lina szülei nagy változásokon mennek majd keresztül, így a nevüket sem szeretném megtartani. Nem érzem már az új karakterekhez illőnek az István és Adél nevet, elvégre azok túlságosan hozzánőttek Lina „régi” szüleihez. Nem hiszem, hogy ezen sok magyaráznivaló lenne még, remélem, ezzel kétségek nélkül egyet is tudtok érteni 😊
Lina „új” szüleit Miklósnak és Kamillának fogják hívni.

Dani szülei
Tudom-tudom. Mielőtt bárki is vasvillát szegezne rám, vannak magyarázataim. De először is, azt szeretném még egyszer leszögezni, hogy Dani szülei jellemükben egyáltalán nem változnak. Fikarcnyit sem! Csak a nevük.

De akkor miért döntöttem a változtatás mellett?

Daniapja-András
Dani édesapját az eredeti verzióban Andrásnak hívják. A névvel nincsen baj, sőt nagyon is szeretem, olyannyira, hogy Dani bátyját is ugyanígy neveztem el. Sok családban ma is hagyomány, hogy az elsőszülött fiúnak ugyanaz a keresztneve, mint az apjának, így gondoltam, miért ne? Ez az első három kötetben alig okozott problémát, ám az Erőnk szerintben, amikor Dani bátyja – Andris – és Dani édesapja – András – sok közös jelenetet kapott, már előbuktak a problémák. Írni is zavaró volt, és néhány visszajelzés alapján számotokra is zavaró volt néhány helyen olvasni. Ráadásul, bár az „elsőszülött fiú az apja nevét kapja”-hagyomány nagyon szép gyökerekre tekint vissza, Szentirmayékhoz nem igazán illik. Mindannyiunk kedvenc Lőrinc papája előbb adta volna tovább a nevét a fiának, mint Dani édesapja a sajátjának… De még Lőrinc sem tette ezt meg.

Mindezek tudatában úgy éreztem, előbb változtatnám meg Daniédesapja-András nevét, mint Danibátyja-Andrisét, így hát idősebb András fog változni. Hosszas ötletelés után a Richárdra esett a voksom.

De Dani édesanyja?!
Igen. Már nagyon korán, a Reményrekviem vége, Utolsó leheletig eleje tájékára megbántam azt, hogy Dani édesanyja a Mária nevet kapta, de akkor már nem akartam változtatni, tekintve, hogy haladt tovább a történet a maga útján. Most azonban, hogy javítgatom a részeket, lecsaptam erre a nagyszerű lehetőségre, és remélem, nem akarjátok kitekerni miatta a helyes nyakamat 😊 

Látnotok kell ennek megértéséhez azt, hogy a karakter neve előbb született meg, mint a karakter maga, így egyáltalán nem véletlen, hogy a mai napig azt érzem: nem jó ez így, ahogy van. Egyszerűen nem érzem ezt a nevet hozzáillőnek, nem érzem valamilyen szinten "magaménak" sem. Ez főleg "lelki" dolog, így nehéz ezt papírra/monitorra vetnem úgy, hogy jól át tudjam adni nektek, mert teljes mértékben racionális indokaim nincsenek azon kívül, hogy a neve, számomra, nem tükrözi igazán a karaktert. És szerintem ez éppen elég. Az új név, amit neki szeretnék adni, a Viola.


Összességében ennyi lenne az általam tervezett változtatás. Még egyszer szeretném kihangsúlyozni: a karakterek minőségükben nem változnak majd, mindenki marad érintetlen önmaga. (Jó, nyilván Lina szüleinél más a helyzet, de erről már beszéltünk 😉)

Mivel ezt a témát – azaz leginkább Dani szüleinek ügyét – megosztóbbnak érzem a korábbinál, ahogy már említettem, ismét lesz szavazás. Ne tartsátok magatokban, hogy mit gondoltok a helyzetről! Tudom, hogy ez nehéz kérdés, de próbáljátok átérezni az általam leírt érveket 😊

Minden építő kritikát örömmel fogadok… csak azért ne egyetek meg 😊 

4 megjegyzés:

  1. Szia!

    Megkéstem a reagálással, csak most olvastam a harmadik posztodat.

    Kicsit úgy érzem, hogy a Dani szüleivel kapcsolatos vasvilla-szegezés rám is vonatkozhat, mert írtam, hogy ők a kedvenceim, de nyugi, a névváltoztatással kapcsolatos indokaiddal teljesen egyetértek :)

    Viszont eszembe jutott valami az ötletelés és beszélgetés kapcsán, amit amúgy sosem írtam volna kritikának, ha nem döntesz úgy, hogy megváltoztatsz bizonyos „alapdolgokat” a történetben.

    Akivel nekem időnként problémáim voltak, az – nem Bálint :) –, hanem Zoli. Nagyon kedveltem az elején, de aztán valahogy hiába hangsúlyoztad, hogy Dani mennyire bírja, meg a hasonlóságukat, ezt annyira nem éreztem… Főleg, miután összejött Bellával, olyan kis nyámnyila alakká vált. Túl jó lett, túl sokat dolgozott, de mégis minden Bella kezében volt (ahogy egy Szentirmayhoz illik is :D). Remélem, nem haragszol, hogy lenyámnyiláztam :D

    Nem igazán tudom jól kifejezni, hogy mire gondolok vele kapcsolatban, de azért megpróbálom. :) Szóval arra gondolok, hogy legyen legalább egy erőteljes jellemvonása, amitől Danival rokoníthatóbb lenne, pl. hogy überhelyes, de ő nagyon csajozós, meg menő lesz, miután Dani kicsit a szárnyai alá veszi.

    Mivel ennél világosabban nem tudom megfogalmazni, mire gondolok, inkább írok egy példát, ami eszembe jutott.
    Tehát például Zoli teljesen változatlan, kivéve, hogy van egy hobbija, ami mondjuk a műemlékek. Vagy a lehető leghaszontalanabb információk elraktározása az agyában, amivel időnként előrukkol, és mindenkit meglep. (Akár kissé idegesítő módon, mint Marci viccei.) Vagy ő az egyetlen Danin kívül, aki nyíltan szembeszáll Lőrinccel, aki titokban megkedveli ezért.

    Miután idáig eljutottam a gondolatmenetben, eszembe jutott, hogy összekombináljam mindezt. :DD

    Tehát: Mondjuk akkor járunk az időben, amikor Zolit először hívják meg valami partira, vagy bálba, amikor Lőrinc is ott van. Aki természetesen elég durván megint Linán köszörüli a nyelvét, mondván, hogy megszentségteleníti a 300 éves falakat. Dani meg éppen nem tud közbelépni, de jön Zoli: „Bocs, gróf úr, de ezek a falak nem 300 évesek, nem emlékszik arra a történetre, mikor leégett a bálterem, mert egy Zichy gróf túl hevesen udvarolván egy hölgynek, tánc közben kardját lengetve levert egy csillárt, amiből kihullottak az égő gyertyák, a hölgy ruhája lángra kapott, erre körbeszaladt a báltermen, mire az is kigyulladt és leégett a kastély nyugati szárnya? Bűntudattól vezérelve Zichy gróf abbahagyatta Pollack Mihállyal a nagylángi Zichy-kastély építését, hogy mihamarabb újjáépülhessen a bálterem, ami 1820-ban lett készen, tehát a falak még 200 évesek sincsenek.” Erre mindenki csak bámul, Lőrinc kiakad, a család megbékél az eddig nőfaló hírében álló Zolival, happy end.

    Oké, elismerem, hogy ez jó nagy zagyvaság lett. :D Tulajdonképpen csak annyit akartam írni, hogy Zoli lehetne egy kicsit színesebb karakter. :D

    Manó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Istenem, én megesküdtem volna arra, hogy a mai napom összességében borzalmas volt, de ezt most elolvastam, és azóta is itt vigyorgok, szóval köszönöm, feldobtad az egész napom! :D

      Szóval... szia! ;)

      Igen, abban igazad van, hogy rád is gondoltam a vasvilla-szegezésnél, de elég erősen tartottam attól, hogy mindenki más is ki akarja majd tekerni a helyes nyakam, de ehhez képest még egészen pozitívnak érzem a reakciókat a szavazással kapcsolatban. Viszont arról úgyis lesz összegzés még ezen a héten :) Nagyon örülök annak, hogy megérted az érveimet, és hogy nem érintett rosszul a dolog!

      A Zolival kapcsolatos véleményedet teljes mértékben meg tudom érteni. Én nagyon szeretem őt egyébként, de nem olyan jól kidolgozott karakter, mint amilyennek a történetben betöltött szerepe kapcsán lennie kellene. Abban biztos vagyok, hogy ő egyébként is formálódott volna, ahogy haladok előre a javítással. (Hű, és nagyon örülök, hogy nem Bálint :'D Komolyan.) A nyámnyilaságot néhány helyen (főleg az Erőnk szerintben, egyébként) én is éreztem, annál tuti, hogy lesz egy kevés terelgetés.

      És amit zagyvaságnak tituláltál itt a végén, olyan szuper a maga tiszta zsenialitásában, hogy őszintén elgondolkodtam azon, hogy vétek lenne kihagyni a történetből :'D De tényleg, eküszöm neked, hogy azóta is itt ülök hatalmas vigyorral, mióta csak elolvastam :D

      Kisebb karakterek azért elszórva változni fognak egyébként is (általánosságban jobban ki lesznek dolgozva az elhanyagolt/elnagyolt mellékszereplők), úgyhogy azt mindenképp remélem, hogy ennek okán Zolit is kicsit színesebbnek, egyedibbnek fogod érezni :)

      Köszönöm, hogy írtál -- és hogy ennyire feldobtad a napom --, nagyon szuper volt olvasni!

      Törlés
  2. Örülök, hogy feldobtam a napodat! :)

    Remélem, nem voltam félreérthető, én is nagyon bírom Zolit, azért vetettem fel, hogy egy picit változtathatnál rajta, hogy még jobban kedveljem :)

    Használj fel nyugodtan bármit, amit írtam, én csak örülnék neki :D

    Manó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy, egyáltalán nem volt félreérthető, ne aggódj, én is látom a legtöbb ilyesmit, de csak örülök annak, ha elmondod, neked mi az, ami nem klappolt teljes mértékben ;) Tényleg köszönöm, hogy szántál erre időt!

      És bármi megtörténhet :D

      Törlés