2017. március 24.

Ötletelés, kérdések

Sziasztok!

Ezt a bejegyzést egy rövidebb hangvételű kis irománynak szánom, afféle tájékoztató jelleggel, hogy tudjatok arról, mi is folyik pontosan a színfalak mögött.

Az elmúlt napokban sokat gondolkodtam a Reményrekviem javításával kapcsolatban. Tudok arról, hogy néhányan az "eredetit" preferáljátok jobban, és valahol meg is értem ezt, hiszen az mindennek az origója :) De én továbbra is úgy érzem, hogy a történetnek szüksége van erre a javításra, és ahogy haladok előre a történetben, úgy veszek észre kisebb-nagyobb bakikat, logikai hibákat is, amik furák, és amiktől néhány helyen hiteltelen lesz a sztori. Ez az oka annak, hogy változtatok jeleneteken, és néhol karaktereken is. Ez utóbbi nem szentségtörés akar lenni, hanem plátói oka van: amikor feltöltöttem a legelső fejezeteket, még nem tudtam, hogy valaha is folytatni fogom, hogy lesz második, harmadik és negyedik kötet. A karakterek a végére annyira kiforrták magukat, hogy visszanézve a Reményrekviem első fejezeteire, nagyon nyilvánvaló, hogy akkor még nem tudtam, mit akarok kezdeni velük, nem tudtam, hová fognak kifutni. Így szükségük van egy kevés csinosításra, de természetesen a fő jegyeiket megtartják majd. (Dani örökké Dani marad, és Lina is Lina -- szeretném azt hinni, hogy csak még inkább önmagukká válnak.)

Ezek az apróságok, amiket említettem, egyszerűen annyira zavaró-nyilvánvaló dolgok a számomra, hogy nem tudok felettük elsiklani. És az az igazság, hogy nem is szeretném meghagyni őket. Az egész történet, "regényfolyam" fontos helyet tölt be a szívemben, és szeretnék teljes megelégedettséggel visszatekinteni rá. Az eredeti verzió mindig is fontos lesz a számomra, de csak két lehetőséget látok magam előtt: vagy teljes szívvel javítok, vagy megtartom az eredetit változatlan formájában. Fél szívvel ugyanis (azaz csak az elgépeléseket, stilisztikai hibákat javítva, a történetszálba nem nyúlva bele) valószínűleg nem menne. Tudom, hogy eddig csak azt hajtogattam, hogy én-én-én, és a fent hangoztatottakkal nem veszem figyelembe a ti véleményeteket. Márpedig nekem ti is nagyon fontosak vagytok, hiszen a tetralógia sehol nem lenne nélkületek. Ezért írom ezt a posztot, és ezért szeretném nagyon, ha megosztanátok velem a gondolataitokat! Ezzel a kérdéskörrel kapcsolatban már kitettem egy szavazást az oldalsáv tetejére, örülnék, ha válaszolnátok a kérdésre akár ott, röviden, akár kommentben, kifejtve! :)

Mindezekmellett pedig a poszt legfőbb célja az, hogy megemlítsem, mit tervezek a közeljövőben a blogon: arra gondoltam, megpróbálnék egy kis "beszégletés-ötletelést" kezdeményezni veletek, akik még olvassátok ezt az oldalt és a történeteket is. Nagyon szeretném tudni, hogyan viszonyulnátok bizonyos változtatásokhoz. Van ugyanis egy konkrét, nagyobb változtatás, amit már kiterveltem magamban, és szeretnék beleszőni a történetbe. Megvannak a saját indokaim, hogy miért eszközölném ezt az átírást, de mivel nagyobb volumenű az egyszerű logikai hiba javításnál, úgy gondoltam, kikérném a véleményeteket róla. Az elkövetkező napok során ezért egy külön blogposztban (kicsit spoileresen) elmesélném, miről is szólna ez az újítás, az összes saját érvemmel alátámasztva. Hihetetlenül örülnék annak, ha elolvasnátok, és elmondanátok, mit gondoltok róla! Bármiféle kritikát, építő hozzászólást és véleményt örömmel olvasnék, hogy ennyivel is okosabb legyek a későbbiekben. Valószínűleg készítek majd a kérdéshez szavazást is, hogy az is tudjon véleményt nyilvánítani, aki nem szeretne kommentben/írásban reagálni.

Mit gondoltok az ötletemről? Lenne kedvetek meghallgatni a terveimet, és véleményt mondani róluk?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése